İİK 106-110 md Gereğince Gayrimenkul/Taşınmaz Haczi Kaldırma Talebi

4.3
(47)

İİK 106-110 Nedir ?

Güncelleme: Bu makale de yer alan bilgiler de 24.11.2021 tarihli icra ve iflas kanununda değişiklik yapılmasına dair kanun ile değişmiştir.

Artık Taşınır hacizlerinde satış isteme süresi 6 ay değil 1 yıl olacak şekilde değiştirilmiştir.

Öncelikle icra ve iflas kanunu 106 ve 110. maddelerini inceleyelim. Kanunumuzun 106. maddesi, Alacaklı veya borçlu, hacizden itibaren bir yıl içinde haczolunan malın satışını isteyebilir. demektedir. Madde özetinden anlaşılacağı üzere Haczedilen şeyin gayrimenkul yada menkul olduğuna bakılmaksızın 1 yıl içerisinde satışının talep edilmesi ve tüm masrafın peşinen yatırılması şarttır. Bu süre içerisinde mutlaka satış istenmelidir. Bu süre hak düşürücü süredir ama zamanaşımı ile karıştırılmamalıdır. Örneğin 11. ayda gayrimenkulun satışını isteyen alacaklı bu satış talebinden vazgeçerse süre yeniden başlamamakta, aksine ilk haciz konduğu tarihten itibaren süre işlemeye devam etmektedir.

İcra ve iflas kanunu 106. Maddesi açıkça haciz konulan bir taşınır yada taşınmazın hangi süre içerisinde satışının isteneceğini belirtmiştir.

Süresi İçerisinde Satış İstenmezse Ne Olur ?

Bu konuda da karşımıza iik 110. Madde çıkmaktadır. İcra ve İflas Kanunu 110. Madde Bir malın satılması kanuni müddet içinde istenmez veya icra müdürü tarafından verilecek karar gereği gerekli gider onbeş gün içinde depo edilmezse veya talep geri alınıp da kanuni müddet içinde yenilenmezse o mal üzerindeki haciz kalkar. Hacizli malın satılması yönündeki talep bir defa geri alınabilir. demektedir. Yani 106. Madde de belirtilen süre içerisinde satış istenmezse O mal üzerindeki haciz otomatik olarak kalkacaktır. Kanun maddesi bunu icra müdürünün insiyatifine bırakmamıştır ve kesin olarak emredici bir kural koymuştur.

Haciz Kendiliğinden Kalkar mı?

Süresi geçen haciz hala günümüzde tapu ve araç takyidatlarında haciz şerhi olarak görünmekte. Oysa Kanun bunun için net bir süre vermiş ve haczin süresi içerisinde satış istenmezse otomatik olarak kalkacağını belirtmiştir. Peki o halde İİK 106-110 Gereği Haciz Kaldırma Talebi neden var ?

İcra dairesi örneğin 1 koltuğun üzerine haciz koymuş olsun ve 1 yıl içerisinde satış istenmemiş olsun. Bu durumda İİK 110. Madde gereği haciz otomatik olarak kalkacaktır. Fakat haczedilen şey bir araç yada gayrimenkul ise durum değişecektir. Bu durumda haczi koyan yine İcra müdürlüğü olsa da bu haczi tapuya işleyen ve beyanlar hanesinde görünmesini sağlayan tapu dairesi olduğu için bu haczin düştüğünü bir şekilde tapu dairesine bildirmek gerekecektir. İşte İİK 106-110 Maddeleri gereği haciz kaldırma yazısı bu yüzden yazılmakta ve ilgili tapu müdürlüğüne yazı gönderilmektedir. İİK 106 110 Haciz Kaldırma talebi örneği aşağıdaki gibidir.

T.C
İSTANBUL ANADOLU …… İCRA MÜDÜRLÜĞÜNE

DOSYA NO :

HACZİN KALDIRILMASI

TALEBİNDE BULUNAN

BORÇLU                              :

AÇIKLAMALAR                 :

Müdürlüğünüz yukarıda numarası belirtilen dosyasında borçluyum. Adıma kayıtlı ve aşağıda listelenen taşınmazlarım üzerine dosyanız sayısından ………….. tarihinde …………… yevmiye no ile haciz konulmuştur.

Taşınmaz 1 :

Taşınmaz 2 :

Taşınmaz 3 :

Bu haciz tarihinden itibaren 1 yıl içinde satışı istenilip satış avansı dosyaya yatırılmamıştır. İş bu nedenle İcra ve İflas Kanununun 106 – 110 maddeleri gereğince haczin fekki için talepte bulunmak zaruretimiz hâsıl olmuştur.

DELİLLER                             : İcra dosyası ve her türlü yasal delil.

HUKUKİ NEDENLER        : İİK. md. 106-110 ve ilgili mevzuat.

SONUÇ VE İSTEM            : Yukarıda kısaca açıklanan ve yukarıda bilgileri belirtilen gayrimenkullerim üzerine dosyanızdan konulan haczin İcra ve İflas Kanununun 106–110 maddeleri gereğince fekkine karar verilerek ……………………………. (ilgili) Tapu Sicil Müdürlüğüne konulan haczin kaldırılması için müzekkere yazılmasına karar verilmesini, dosyanız borçlusu olarak saygılarımla arz ve talep ederim.01/10/2019

Talepte bulunan borçlu

Adı ve Soyadı

TCKN

İmza

Talebinize Kimlik fotokopisi de ekleyerek icra dairesine sunmanız gerekir.

Yazıyı Beğendiniz mi ?

Click on a star to rate it!

Ortalama Puan 4.3 / 5. Vote count: 47

Henüz Puan yok. İlk Puanı sen ver

Beğendiğiniz için teşekkürler..

Bizi sosyal medyadan takip etmek ister misiniz ?

Bu yazının sizin için yararlı olmadığı için üzgünüz!

Bu gönderiyi geliştirelim!

Bize bu gönderiyi nasıl geliştirebileceğimizi söyleyin?

183 thoughts on “İİK 106-110 md Gereğince Gayrimenkul/Taşınmaz Haczi Kaldırma Talebi”
  • Ender murat gülüm says:

    Mehmet bey Ben Erzurumdan Ender Geçen yıl izmirde küçük bir dükkan satın aldım.Dükkanın üzerinde 1999 yılından kalma 2 adet ihtiyati haciz vardı.Dükkanı satan şahıs herhangi bir borcun olnadığını sõyledi.Borç olsa dahi zaman aşımına uğradığını sõyledi.Bende birkaç kişiye danışarak zaman aşımını teyit ederek dükkanı aldım.Bunun için istanbul 12. Icaraya gittim disya inga olmuş.icraların kalkması için dilekçe yazdım fakat icra hacizleri kaldırmadı ne yapmam gerekir yardıncı olursanız sevinirim.saygılar

    26 Ağustos 2020 at 22:53
  • mehmet avcı says:

    mehmet bey benim maaşımda haciz var her ay düzenli kesinti yapılıyor babadan kalma tarlaya şerh konmuş borcum bitmek üzere tapu üzerindeki haczi kaldırmam mümkünmü acaba teşekkür ederim saygılarımla

    22 Kasım 2020 at 14:55
    • Tapu üzerindeki haczi kaldırmanın tek yolu Tapunun değerinin yüksek olmasıdır. öbür türlü borç bitene kadar tapu üzerindeki haczi kaldıramazsınız. Ya da satış isteme süresi geçerse haciz düşer.

      22 Kasım 2020 at 20:25
      • Şahin says:

        Merhaba mehmet bey benim bir motorsokletim var üzerinde bankalara olan borcundan dolayı hacizler var borçları ödeme durumum da yok imkansız motorsiklet kullanabilir durumda değil boşu boşuna sigorta ve muayene yaptırmak istemiyorum bu aracı nasıl hurdaya çıkarabilirim

        29 Kasım 2020 at 19:09
      • İşin icra kısmı ile ilgili konuşabilirim. Hurdaya çıkarma konusunda ne yazık ki bilgim yok

        29 Kasım 2020 at 19:10
      • EmirEmir says:

        Merhabalar. 2010 yılında yakalanarak yediemin parkına çekilen bir aracım var. Şahsi borçtan dolayı olan dosya yakalama şerhi koymuş baska hacizlerde var. Icra dan haczdilmesine rağmen mtv borcu bu zamana kadar işledi. Vargı dairesine aracın satış islemi için dilekçe yolladim. Ancak yakalama şerhi koyan şahsi dosyanın alacaklisinin satış istemesi gerektiğini söyledi. 10 yıldır da adam satış istemiyor araca hem borç biniyor hem değer kaybediyor. Yakalama düşmüş ise bu aracı alabilirmiyim. Yada satışını nasıl sağlarım

        20 Aralık 2020 at 02:11
      • Borçlu da icra dairesine başvururak hacizli malın satışını talep edebilir. İcra dairesine başvurarak bu aracın satılmasını istediğinizi belirtin

        20 Aralık 2020 at 18:14
      • tamer guler says:

        Av.Mehmet bey, arac yakalanmis 10 senedir satilmamis degeri ayaklar altina dusmus, otopark parasi girmis ve MTV gelmis ustune bir suru. simdi arac sahibinin ne sucu varki satis istenmeyip degeri dusunceye kadar bekleyip otoparkda tutarak borcluyu zarar ugratmanin. Bunun bir yaptirimi yokmu, yazik degilmi milli deger degilmi bu, kimseye yaramadan arac degeride sifira dusmus ustelik borcda durdugu yerde duruyor artilari ile beraber.

        20 Ocak 2022 at 20:09
      • Admin says:

        O sebeple yakalama olsa bile araç haciz düştükten sonra yakalamanın kalkması gerekir

        22 Şubat 2022 at 19:21
      • Resul daye says:

        Mehmet bey merabalar 106.110 maddesine göre dilekçe verdiğimiz gün icra kalkarmı icra müdürünün elindemi şartlar uyuyorsa icra düştüyse aynı gün kaldırıp hemen satış yapmak istiyorum saygılar Mehmet bey

        25 Ocak 2022 at 02:05
      • Admin says:

        Evet kaldırılabilir

        22 Şubat 2022 at 19:20
      • Emir sarıoğlu says:

        Mehmet bey merhabalar değeri 2 milyon lira olan bir dükkan satin aldım üzerinde yaklaşık 60 adet toplamda 6 milyonluk haciz vardi.Avukatım 2 milyon civarında yenileyenler ve satiş avansı yatıranların borcunu ödememiz gerektiğini kalan 4 milyon civarında borclarin satiş açamadı yatırmadıgını ve yıllardır yenilenmediğini söyledi ve bu şekilde tapuyu devir alıp 1 yıl sonra borçlu adına başvuru yapıp hacizleri kaldıranımızı söyledi 2 ay sonra bir yıl doluyor.borçlar kalktıktan sonra bir sorun yaşarmıyım. Düşen 30 dosyanın 10 u Kapalı 10 açık gözüküyor maaş takibi yapılıyormuş satış avansı yok yenileme yok şimdiden teşekkür ederim

        5 Ağustos 2021 at 00:12
      • Admin says:

        Satış gerçek bir satış olduktan sonra problem olmaz

        7 Ağustos 2021 at 16:36
  • Selman DEMİRHAN says:

    Mehmet bey merhabalar.
    2012 yılından kalma dosya durumu karar çıkmış, Dava türü İhtiyati Haciz. borçlu borcunu ödemiş e devletten ve tapudan bakınca taşınmazın üzerinde ihtiyati haciz görünüyor. Alacaklı Ziraat bankası dosya ile ilgilenen av. artık Ziraat bankası avukatı değil ve yakınlarda değil derdimizi anlatamıyoruz. İcra müdürlüğüne gidiyoruz alacaklı dilekçe yazıp başvuracak diyor. Ziraat bankasına gidiyoruz kendiniz dilekçe verin diyor. İhtayati haciz olduğu için icra müdürlüğü alacaklının dilekçesi kabul olmuyor diyor. Lütfen bir açıklama yapın arada kaldık işlerimizi yapamıyoruz bu yüzden. Şimdiden teşekkürler.

    2 Aralık 2020 at 12:43
    • İhtiyati haciz olduğu için alacaklının değil de borçlunun dilekçesi kabul olmaz. Bu durumda borç ödenmiş ve evrağınız da varsa takibin iptalini talep edin yada ihtiyati hacze itiraz edin. Ama bundan önce avukata özellikle ulaşıp bu durumu anlatmanızda fayda vardır

      3 Aralık 2020 at 20:10
  • YUSUF sezer says:

    Hisseli gayrimenkul üzerinde 10 yıllık haciz görülüyor.iik 106 ve 110 maddeleri gereği
    Ilgili icra dairesine dilekce vermek suretiyle
    Hacizler kalkarmi?

    Not Dosya borcu ödenneniştir
    VERECEĞİNİZ BİLGİLER İÇİN ŞİMDİDEN TŞK.EDERİM.

    5 Aralık 2020 at 22:30
  • YUSUF sezer says:

    Hisseli gayrimenkul üzerinde 10 yıllık icra takibi
    Bulunmaktadır. iik madde 106 ve 110 gereğince ilgili icra dairesine dilekce verme
    Halinde haciz kalkarmi?
    Not: dosya borcu ödenmemistir
    Vereceğınız bilgiler için tsk.eder iyi günler dilerim.

    5 Aralık 2020 at 22:50
    • Satış istenmemişse evet kalkar. Son 1 yıl içinde haciz yenilenmemiş yada satış istenmemişse sorun yoktur.

      6 Aralık 2020 at 18:58
  • FAHRETTİN ALKAN says:

    Mehmet bey mrb.
    Amcam zamanında esnaflık yapıyordu ve malesef iflas etti. Devlete ait vergi elektrik borçları var. Zamanın da ondan aldığımız bir araç var fakat satış amcamın adına. Araç üzerinde yakalama var. Araç kapıda çürüyor. Bu araç hakkında İİK 106 ve 110. Maddeleri uygulayıp aracı kendi üzerime alabilirmiyim. Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

    10 Aralık 2020 at 00:32
    • Devlet alacağında haciz düşme pek olmaz. Özel alacaklarda 106-110 uygulayabilirsiniz

      13 Aralık 2020 at 00:02
  • Kerime Atalay says:

    Vergi dairesine 2004- 2009 arasi borcum var
    Stopaj ,damga ,gelir verhisi ,usulsuzluk v.s.
    Banka hesaplarima E haciz en son 26.1.2018 de hsciz konmus
    E devlettten baktigimda vergi borcu gozukmuyor.E hacizleri kaldirabilirmiyim.Ayrica(babam ve ben iki ortak) ltd.sti .oldugundan babamin tarlasina da haciz konmus.IIK 106 ve110.madde ile dilekce yazabilirmiyim.Yardimci olabilirmisiniz?

    16 Aralık 2020 at 03:37
    • Hayır. Vergi borcunuzdan dolayı koyulmuş haczin satış istenmediğinden ötürü kalkması mümkün değildir. İcra ve iflas kanunu 106-110. maddeleri özel hukuk alacakları hakkında uygulanabilir

      19 Aralık 2020 at 15:27
    • Savas says:

      meehmet bey adima 8 adet icra dosyasi var üzerime mal varligi yok ve üzerinden 3 yil geçti ve şimdi 106 ve 110 maddesi geçerli olurmu

      5 Eylül 2021 at 21:34
      • Savas says:

        Saygilar

        5 Eylül 2021 at 21:35
      • Admin says:

        106-110. maddeleri haciz uygulanmışsa ve haciz uygulanan mal üzerinde geçerlidir. İcra dosyası 106-110 a göre düşmez

        15 Eylül 2021 at 22:20
  • izzet sepici says:

    50 mirasçısı olan bir arsa taşınmazı almak için uğraşıyorum.
    mirasçılardan biri 1973 yılında ölmüş intikal yapılmamış. belediye borcunu öğrendiğimizde tapu da ölen kişinin 2019 yılından taşınmazda haciz olduğunu öğrendim. tapu dairesine gittiğimde 3900 tl termal firmasının haczi karşımıza çıktı. mirasçılarına sorduğumda böyle bir borcun olmadığını söylediler tapu da ki İstanbul 2. icra da bulunan haczi nasıl kaldırabilirim.

    20 Aralık 2020 at 23:39
    • 1 yıl satış isteme süresi dolmuşsa ve satış istenmediyse borçlulardan birisi dilekçe verip haczi kaldırabilir.

      22 Aralık 2020 at 01:52
  • Ahmet Seyhan says:

    Merhaba 2011 yılında bir daire sattım.Alan kişi satın almaya dayalı tapu iptal ve tescil davası açtı ve 9 yıl sonra kazandı.aramızdaki satışı iptal etti Ödediği parayı faizi ile icra dairesine ödedim..tapu tescili için gittiğimde tapu kaydında 2013 den başlayan 8 adet icra şerhi 3 adet kamu haczi olduğunu öğrendim ..madde 106-110 a göre üçüncü şahıs olarak mahkeme kararı ile icra dairelerine dilekçemi verdim sonucunu bekliyorum en son şerh 2019 yılı 4 üncü aya ait..üç sorum var 1-bu dilekçeler reddedilirse yani son 1 yıl içinde satış isteyip harç yatırmışlarsa alacaklılar bu icralar ne zaman düşer..2- benim bu tapuyu borçları ile kabul etmem aleyhime ne gibi sonuçlar doğurur? Maaşıma haciz gelir mi yada alacaklılar bu borcu benden isteyebilir mi yada tapunun satışını benden talep ederim 3-kamu hacizleri mahkemenin tapuyu adıma tescile verdiği kararla düşer mi?
    Yada nasıl bir yol izlemeliyim..şimdiden teşekkür eder .Allah ne dileğiniz varsa versin ..bizim gibi çaresiz insanlara ışık tuttuğunuz için

    22 Aralık 2020 at 19:42
    • Mahkeme kararında tapunun tekrar sizin adınıza tesciline karar vermiş ve önceki satışı İPTAL ETMİŞTİR. haliyle o şahsa ait borçlardan sizin sorumlu olmanız düşünülemez. Burda 1 olumsuz durum şu olabilir ki her icra dosyası için şikayet yoluna giderek dava açmak. Aslında sizin yapacağınız şey gerçekte İSTİHKAK DAVASI açmaktır. İlk iş İcra ve iflas kanunu 106-110 Maddeleri gereği mümkünse borçlunun eliyle haczin düşürülmesini isteyin. Olmazsa aynı talebi siz açın. Bu da olmazsa şikayet yoluna giderek ve borçluyu da davalı olarak göstererek bir nevi istihkak davası açın. Fakat bu davaları her icra dosyası için ayrı ayrı açmanız gerekecek.

      23 Aralık 2020 at 00:56
      • Ahmet Seyhan says:

        Teşekkür ederim ..tek dava üzerinde tapu üzerindeki haciz koyan lehtarları ve borçluyu göstermek uygun olmaz mı? Birde kamu haczi aramızdaki satış iptal olduğu için düşmez mi?vergi dairelerine hangi kanundan yararlanarak haczin kaldırılmasını talep eden bir dilekçe verilebilir..malum kamu hacizleri 106-110 ü bağlamıyor

        23 Aralık 2020 at 07:00
      • Tek dava ile olmaz.Her takip için 1 tane daha uygun. Kamu alacakları için 2481 Sayılı amme alacaklarının tahsil üsulü hakkında kanundan faydalanabilirsiniz.

        24 Aralık 2020 at 00:58
      • Ahmet Seyhan says:

        Mehmet bey merhaba tekrar rahatsız ettim sizi satışı iptal olan ve adıma tescil edilen tapu için tapu tescili için müracaat ettim şimdi beni hacizli ve ipotekli bir şekilde tapuyu devir aldım diye imza attırmak istiyor tapu dairesi bu imzayı atarsam maaşıma yada evime haciz gelir mi önceki malikin borçlarından dolayı ..yoksa sadece tapuyu satmaları ile mi sınırlama kalır

        20 Ocak 2021 at 14:29
      • Sadece tapu ile sınırlıdır. Şahsi bir borca dönüşmez

        21 Ocak 2021 at 23:22
      • Ahmet says:

        Merhaba Mehmet bey borçlu adına benim tapumun üzerinde kamu haczi var..borçlu borcu yapılandırdı..haczi kaldırmak içim üçüncü şahıs olarak hangi kanun maddesinden yararlanarak nasıl bir dilekçe yazmalıyım..Teşekkür ederim

        27 Ocak 2021 at 18:46
      • Kamu haczini kaldıramazsınız

        27 Ocak 2021 at 23:14
    • Ahmet Seyhan says:

      Merhaba Mehmet Bey Nakil vasıtaları vergi dairesine gittim mahkeme kararı olduğunu ve kesinleştiğini müdüre bildirdim dilekçemi verdim.direk haczi kaldırdılar.fakat kahramanmarasta bulunan vergi dairesine verceğim dilekçe Kamu alacakları için 2481 Sayılı amme alacaklarının tahsil üsulü hakkında kanunun hangi maddesine göre talepte bulunmalıyım ..Birde tapu üzerinde bulunan ipotek için madde 150/c ye göre ipoteğin paraya çevrilmesi istenmiş. bankanın bu ipoteği satış iptal olduğu için düşmez mi.satış anında satış ile birlikte var olan bir durum çünkü…size minnettarım ..teşekkürler

      3 Ocak 2021 at 18:09
      • Ahmet Seyhan says:

        TAPUYU GİDİP BU BORÇLAR VARKEN ÜZERİME TESCİL İÇİN BAŞVURMAM DOĞRU OLUR MU.MAHKEME KARARININ İNFAZINI YERİNE GETİRİN DEMEM DOĞRU OLUR MU.YOKSA BU HACİZ VE İPOTEKLER TEMİZLENİNCE Mİ BU TALEBİ YAPMALIYIM.TAPU MÜDÜRÜ BORÇLARI İLE KABUL EDİYORUM GİBİ BİR KAĞIT İMZALATMAK İSTİYOR ÇÜNKÜ.

        3 Ocak 2021 at 18:12
      • Tapu müdürü böyle bir kağıdı imzalatamaz. Siz mahkemeden tapu müdürlüğüne yazı yazılmasını isteyin

        4 Ocak 2021 at 03:29
      • Amme alacaklarının tahsil usulü hakkında kanun da böyle bir hüküm yok. Vergi dairesi elinden geldikçe zorlamaya çalışıyor. Dava açmanız gerekir

        4 Ocak 2021 at 03:30
      • Ahmet Seyhan says:

        Mehmet bey merhaba daha önceki sorularım da belirttiğim gibi.. sattığım evi geri iade ettiler satış iptal oldu ama benim sattığım zaman karşı taraf kredi çektiği için tapu üzerine ipotek konulmuş tu bu ipotek borcunu da ödememiş şu anda borç duruyor ve banka ile görüştüğüm zaman borçtan sizde sorumlusunuz diyor bu durumda bu borçu benim kaldırmam için ne yapmam gerekiyor..yardımlarınız için tekrar tekrar teşekkür ederim

        6 Ocak 2021 at 23:23
      • Dediğim gibi satış iptal ise, çekilen kredi dolayısı ile konulan ipotek de iptal olur. Hata sizin değil. Banka bunu sizden talep edemez. Dava açmanız şart

        7 Ocak 2021 at 01:50
      • Ahmet Seyhan says:

        Mehmet bey teşekkür ederim çok çok sağ olun varolun son olarak sizden bir ricam daha var bununla ilgili yani mahkeme kararı ile iptal olan tapunun satış anında kredi için konulan ipotek, satış iptal olduğu için hükümsüzdür ü kanuna dayandıracağım yasal bir kanun maddesi yada Yargıtay kararı var mı 🙏🙏🙏🙏🙏iyi ki varsınız

        7 Ocak 2021 at 14:59
      • Burada bankanın iyi niyetli olup olmadığı önem arz ediyor
        T.C.
        YARGITAY
        23.HukukDairesi
        ESAS NO:2014/9089
        KARAR NO:2014/7785
        Y A R G I T A Y İ L A M I
        MAHKEMESİ:Asliye Hukuk Mahkemesi
        TARİHİ:19/02/2013
        NUMARASI:
        ASIL VE BİR. DAVADA
        DAVACILAR:Vekilleri Av. Afşın Burak ÖZTÜRK
        ASIL DAVADA
        DAVALILAR:
        BİR. DAVADA
        DAVALILAR: 2-T.Garanti
        Bankası
        A.Ş.
        3-Aydın Belediye Başkanlığı
        4-T.C. Ziraat Bankası A.Ş.

        Taraflar arasındaki tapu iptali ve tescile ilişkin asıl, şerhlerin kaldırılmasına ilişkin
        birleşen davanın yapılan yargılaması sonunda ilamda yazılı nedenlerden dolayı asıl davanın
        kısmen kabulüne, birleşen davanın reddineyönelik olarak verilen hükmün süresi içinde asıl ve
        birleşen davada davacılar vekilince temyiz edilmesi üzerine dosya incelendi, gereği konuşulup
        düşünüldü.
        -K A R A R-
        Asıl davada davacılar vekili, taraflar arasında imzalanan 06.09.2007 tarihli arsa payı
        karşılığı inşaat sözleşmesine ve eki krokiye göre, 70 m² büyüklüğündeki 10 no’lu dükkanın
        arsa sahibi müvekkillerine ve 20-23 m² büyüklüğündeki 12 no’lu dükkanın dadavalı yüklenici
        San. ve Tic. Ltd. Şti.’ne ait olacağının
        kararlaştırıldığını, ancak davalı şirket yetkilisi diğer davalı Mustafa Uçar’ın, vekaletnamedeki
        yetkisini kötüye kullanarak, dükkan numaralarını birbiri ile değiştirip, 70 m² büyüklüğündeki
        dükkanı 12 no’lu bağımsız bölüm olarak tescil ettirdiğini, daha sonra da bu dükkanı muvazaalı
        olarak dava dışı Davut Uçar isimli kişiye sattığını, bu kişinin de kısa bir süre sonra söz konusu
        dükkanı davalı şirkete sattığını ileri sürerek, 12 no’lu bağımsız bölümün, davalı San. ve Tic. Ltd. Şti. adına olan tapu kaydının iptali ile tüm
        tahditlerinden ari şekilde müvekkilleri adına tescilini talep ve dava etmiştir.
        Asıl davada davalı Mustafa Uçar, iddiaların gerçek dışı olduğunu, hiç bir zaman diğer
        davalı şirketin yetkilisi olmadığını savunarak, davanın reddini istemiştir.
        Asıl davada davalı San. ve Tic. Ltd. Şti.
        temsilcisi, iddiaların gerçek dışı olduğunu, dava konusu dükkanı banka kredisi kullanarak
        satın aldıklarını savunarak, davanın reddini istemiştir.
        Mahkemece, taraflar arasındaki arsa payı karşılığı inşaat sözleşmesi uyarınca
        yükleniciye verilecek dükkanın20-23 m² arasında olacağının kararlaştırıldığı, sözleşmedeki
        krokiye göre yükleniciye bırakılması gereken dükkan 12no’lu dükkan iken daha sonra 10 bağımsız bölüm numarası verilerek davacının uhdesinde bırakıldığı, davacılara
        verilmesi gereken 70 m²’lik dükkana ise 12 bağımsız bölüm numarası verildiği, uyuşmazlık
        konusu dükkanın değeri 75.000,00 TL iken davalı tarafta kalması gereken dükkanın 25.000,00
        TL değerinde olduğu, davalı San. ve Tic. Ltd. Şti’nin
        ortağı olan davalı Mustafa Uçar’ın vekalet ilişkisini kötüye kullanarak muvazaalı olarak
        taşınmazı dava dışı Davut Uçar’a devrettiği, Davut Uçar’ın 18 gün sonra taşınmazı tekrar
        davalı şirkete devrettiği gerekçesiyle asıl davanın kabulü ile davalı şirket adına kayıtlı 12 no’lu
        bağımsız bölümün tapu kaydının iptali ile eşit paylarla davacılar adına, davacılar adına kayıtlı
        10 no’lu bağımsız bölümün tapu kaydının iptali ile davalı şirket adına kaydına, fazlaya ilişkin
        istemin reddine dair verilen karar,davacılar vekilinin temyiz istemi üzerine Yargıtay 15.
        Hukuk Dairesi’nin 12.10.2011 tarih ve 2010/3775 E, 2011/5854 K sayılı ilamıyla, davacılar
        vekilince 23.03.2010 tarihli dilekçe ile dava konusu 12 no’lu bağımsız bölümün tapusunun
        iptali ile tüm tahditlerinden ari şekilde tescilinin talep edildiği, bu isteme karşı davalı tarafça
        herhangi bir itiraz ileri sürülmediği, 12 no’lu taşınmazın tapu kaydında lehine tahdit konulan
        gerçek ve tüzel kişilerin davanın tarafı olmalarının zorunlu olduğu, bu durumda bu kişiler
        hakkında dava açılması için davacılar vekiline süre verilmesi, açılan davanın eldeki dava ile
        birleştirilerek sonucuna göre bir karar verilmesi gerektiği belirtilerek bozulmuştur.
        Mahkemece bozma ilamına uyularak yapılan yargılamada verilen süre üzerine açılan
        birleşen davada davacılar vekilince, 12 no’lu bağımsız bölüm üzerindeki tahditlerin
        kaldırılması talep ve dava edilmiştir.
        Birleşen davada davalı Ziraat Bankası A.Ş. vekili, San. ve Tic. Ltd. Şti.’nin kredi borcu nedeniyle taşınmaz üzerine ipotek tesis edildiğini,
        gerek takip tarihinde gerekse ipoteğin tesis edildiği tarihte tapu kaydı üzerinde bunu
        engelleyici bir kayıt bulunmadığını, TMK’nın 1023. maddesi uyarınca iyiniyetli olan
        müvekkilinin kazanımının korunması gerektiğini savunarak, davanın reddini istemiştir.
        Birleşen davada davalı Garanti Bankası A.Ş. vekili, müvekkilinin taraflar arasındaki
        sözleşme ilişkisinden haberdar olmadığını, borcundan dolayı MDT İnş. Taah. İnş. Malz. Turz.
        Nak. San. ve Tic. Ltd. Şti. adına kayıtlı taşınmaz üzerine iyiniyetle haciz konulduğunu ileri
        sürerek, davanın reddini istemiştir.
        Birleşen davada davalı Aydın Belediye Başkanlığı, müvekkili lehine konulan haczin
        iki yıllık satış isteme süresi dolduğundan düştüğünü ve yenilenmediğini savunarak, davanın
        reddine istemiştir.
        Birleşen davada davalı Racibe Mercan, davaya cevap vermemiştir.
        Mahkemece, iddia, savunma, benimsenen bilirkişi raporu ve dosya kapsamına göre;
        asıl davada davalı Mustafa Uçar’ın vekalet yetkisini kötüye kullanarak, taraflar arasındaki
        sözleşme uyarınca davacılara ait olması gereken 12 no’lu bağımsız bölümü muvazaalı olarak
        önce dava dışı Davut Uçar’a, bu kişinin de aradan 18 gün geçtikten sonra asıl davada davalı
        şirkete tapuda devrettiği, bu bakımdan asıl davadaki istemin yerinde olduğu, davalı Aydın
        Belediye Başkanlığı’nın alacaklı olduğu icra dosyasında 06.03.2009 tarihinden bu yana işlem yapılmadığı, taşınmaz üzerine diğer davalılarca konulan ipotek ve hacizlerin tamamının dava
        tarihinden önce tesis edildiği, lehlerine tahdit konulan birleşen davanın davalılarının, asıl
        davanın tarafları arasındaki ilişkileri ve tapu iptaline neden olan devir işlemlerindeki vekaletin
        kötüye kulanılması ya da muvazaa olgusunu bilmelerinin mümkün olmadığı, bu kişilerin kazanımlarının ortadan kaldırılmasının hakkaniyetle bağdaşmayacağı gerekçesiyle,
        asıl davanın kabulü ile 12 no’lu bağımsız bölümün davalı San. ve Tic. Ltd. Şti. adına olan tapu kaydının iptali ile davacılar adına tesciline,davacılar adına kayıtlı olan 10 no’lu bağımsız bölümün tapu kaydının iptali ile davalı San. ve Tic. Ltd. Şti. adına tesciline, birleşen davada, davalı Aydın Belediye Başkanlığı hakkında karar verilmesine yer olmadığına, diğer davalılar hakkında açılan davanın reddine karar verilmiştir.
        Kararı, asıl ve birleşen davada davacılar vekili temyiz etmiştir.
        1-Asıl davada davacılar vekilinin temyiz itirazları yönünden;
        Asıl dava, taraflar arasındaki arsa payı karşılığı inşaat sözleşmesi uyarınca davacı arsa
        sahiplerine ait olduğu ileri sürülen 12 no’lu bağımsız bölümün tapu kaydının iptali ve
        davacılar adına tescili istemine ilişkindir.
        6100 sayılı HMK’nın 26/1 maddesi; “Hâkim, tarafların talep sonuçlarıyla bağlıdır;
        ondan fazlasına veya başka bir şeye karar veremez. Duruma göre, talep sonucundan daha
        azına karar verebilir.” hükmünü içermektedir.
        Mahkemece, 23.03.2010 tarihli ilk kararda da 10 no’lu bağımsız bölümün davacılar
        adına olan tapu kaydının iptali ile anılan davalı adına tesciline karar verilmiştir. Davacılar
        vekilince hüküm bu yönden de temyiz edilmiş olup, Yargıtay 15. Hukuk Dairesi’nce bu temyiz istemi ile ilgili olumlu ya da olumsuz herhangi bir karar verilmemiş, hüküm yukarıda
        özetlenen diğer temyiz istemi yönünden asıl davada davacılar lehine bozulmuştur. Asıl davada
        davacılar vekilinin kendileri adına kayıtlı 10 no’lu bağımsız bölümün davalı şirket adına tescil
        edilmesine yönelik temyiz istemi yönünden Yargıtay 15. Hukuk Dairesi’nce herhangi bir karar
        verilmemiş olduğundan, taraflardan herhangi biri lehine bozmaya uyulması ile usuli
        kazanılmış hak oluşmamış olduğu kabul edilerek asıl davada davacılar vekilinin bu husustaki
        temyiz isteminin incelenmesine geçilmiştir.
        Mahkemece, dava konusu 12 no’lu bağımsız bölümün tapu kaydının iptaline karar
        verildikten sonra davalı San. ve Tic. Ltd. Şti.
        tarafından, davacılar adına kayıtlı 10 no’lu bağımsız bölüme ilişkin olarak harcı yatırılarak
        açılmış bir karşı dava olmamasına rağmen, 10 no’lu bağımsız bölümün davalı şirket adına
        tesciline karar verilmesi HMK’nın 26/1. maddesinde düzenlenen taleple bağlılık ilkesine
        aykırı olmuştur.
        2-Birleşen davada davacılar vekilinin temyiz itirazlarına gelince;
        Dosya kapsamından, davacı arsa sahipleri ile davalı yüklenici San. ve Tic. Ltd. Şti. arasında Aydın 2. Noterliği’nde 06.09.2007 tarih ve 18197 Y.sayılı arsa payı karşılığı inşaat sözleşmesi imzalandığı, sözleşmenin “İşin Teslimi”
        başlıklı 11. maddesinde, yüklenicinin yer tesliminden itibaren en geç 18 ay içerisinde yapı
        kullanma izin belgesini almaya hazır olacak biçimde işi bitireceği ve mal sahibine teslim
        edeceğinin kararlaştırıldığı, 28.08.2008 tarihinde kat irtifakının oluşturulduğu, dava konusu
        12 no’lu bağımsız bölümün tapu kaydına birleşen davada davalı Racibe Mercan’ın alacaklı olduğu icra dosyasında 14.11.2008 tarihinde, davalı T.Garanti Bankası A.Ş.’nin alacaklı
        olduğu icra dosyalarında 29.12.2008 tarihinde haciz konulduğu, davalı T.Ziraat Bankası A.Ş.
        tarafından ise aynı taşınmaz ile ilgili 26.09.2008 tarihinde ipotek tesis edildiği anlaşılmıştır.
        Mahkemece, arsa payı karşılığı inşaat sözleşmesine göre davacı arsa sahiplerine düşen
        70 m²’lik dükkanın bağımsız bölüm numarasının davalı yüklenici tarafından değiştirildiği,
        davalı Mustafa Uçar tarafından vekalet görevini kötüye kullanarak dava dışı üçüncü kişiye devredildiği, bu kişi tarafından kısa sürede davalı yükleniciye devredildiği,
        devirlerin muvazaalı olduğu gerekçesiyle 23.03.2010 tarihli ilk kararla,12 no’lu bağımsız
        bölümün tapu kaydının iptaline karar verilmiş, bu karar davalılarca temyiz edilmemiştir.
        Henüz işin başında arsa sahiplerince yükleniciye bir kısım tapu paylarının devredilmesi ona
        finans kolaylığı sağlamak amacıyla yapılmış olup, avans niteliğindedir. Arsa payı karşılığı
        inşaat sözleşmesi ile ilgili tapuda herhangi bir şerh bulunmamakta ise de, sözleşmenin
        imzalanmasından sonra, henüz teslim süresi dolmadan, yüklenicinin henüziş bedeli olarak
        kararlaştırılan arsa payını hak etmediği bir aşamada, arsa üzerinde kat karşılığı inşaat
        yapıldığı açıkça belli veya ufak bir araştırmayla belirlenebilir olduğu halde dava konusu
        bağımsız bölüm üzerine konan haciz ya da ipotek şerhlerinden dolayı birleşen davada
        davalıların iyiniyetli olarak kabul edilmeleri mümkün değildir.
        Bu durumda mahkemece, dava konusu bağımsız bölümün tapu kaydındaki
        birleşen davada davalılarca konulan ipotek ve haciz şerhlerinin kaldırılmasına karar verilmesi
        gerekirken yanılgılı gerekçeyle yazılı şekilde hüküm kurulması doğru olmamıştır.
        SONUÇ:
        Yukarıda (1) numaralı bentte açıklanan nedenlerle asıl davada davacılar
        vekilinin (2) numaralı bentte açıklanan nedenlerle, birleşen davada davacılar temyiz
        itirazlarının kabulü ile hükmün, asıl ve birleşen davada davacılar yararına
        BOZULMASINA
        ,
        peşin alınan harçların istek halinde iadelerine, kararın tebliğinden itibaren 15 gün içerisinde
        karar düzeltme yolu açık olmak üzere 03.12.2014 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.

        7 Ocak 2021 at 22:10
  • Feyzettin says:

    Iyi günler benim icralık olmuş banka borcum vardi. Ev araba 2 parca arazi ye haciz konmuştu. Ben borcu 06.11.2019 tarihinde ödedim. Avukat bir yıl sonra hacizler otomatik kalkar dedi ama yıl geçmesine rağmen hala e devlet ve tapu kayıtlarında görünüyor. İcra dairesine gidip 106-110 göre icranı kaldırılması için dilekçe vermem mi? Lazım. Bide ev araba arazi için ayrı ayrı mı?dilekçe vermem lazım. Tek dilekçe olur mu?
    Teşekkürler

    23 Aralık 2020 at 11:18
    • Merhaba. Tek dilekçe olur. Dilekçe vermeniz şart. Kendiliğinden kalksa da sistemde gözükür. bu sebeple talep açmanız gerekir

      24 Aralık 2020 at 00:56
  • Ayşenur says:

    Merhaba iyi günler avukat bey. Biz üç sene önce icralık bir evi borçları ile satın aldık. Evin üzerindeki borçların hepsini ödedik ancak e devletten düşmedi. Tapu üzerindeki icralık dosyaların açılmasından bu yana 4 5 sene geçti. Ben 106-110 maddelerini esas alarak icralık dosyaların tapu üzerinden düşmesi için dilekçe versem kabul olur mu

    28 Aralık 2020 at 18:36
    • Kabul olmama ihtimali daha yüksek. Bizzat borçlu olan taraf bunları yaparsa daha iyi olur. aksi takdirde dava açmanız gerekecek

      29 Aralık 2020 at 00:05
  • İSA ONUR says:

    merhaba mehmet bey.3/10/2019 tarihinde bankadan icralık olduk.5/10/2020 tarihinde icra müdürlüğüne dilekçe ile başvurduk.Süre dolmadı diye ret verdiler. Pandemi den dolayayımı olduğunu anlamadık.Birde bankadaki hesaplara bloke koymuşlar.Vereceğimiz dilekçede de bankayı ayrıca belirtmemiz gerekirmi?

    5 Ocak 2021 at 17:00
    • Nakit paraya konulan haciz iik 106-110 a göre kaldırılamaz. Büyük ihtimalle red edilir. Fakat yazmanızda bir problem yok. Siz talebinizde onu da ekleyin. 3/10/2019 takibin başladığı takiptir belki de. Keşke haciz tarihine göre hareket etseydiniz

      6 Ocak 2021 at 00:44
  • Suheyla says:

    Merhaba,
    Bizim banka hacmimiz var iki dosya görünüyor ve borç ödendi fakat bir tanesini avukat kendi açmış harcını yatırmış icra dairesi takipsizlikten kısmi kapama diyor ama iki borçta ödendi şimdi bizim ne yapmamız gerekiyor. Yardımcı olmanız dileğiyle

    12 Ocak 2021 at 13:08
    • borç ödendiyse 2 dosyayı da avukat kapatmalı. Aksi takdirde takibin iptali davası açılabilir. Eğer tapuda haciz varsa ve haciz konalı 1 yıl olmuşsa 106-110. maddelere göre haczin kaldırılmasını da isteyebilirsiniz ama en sağlıklısı doğrudan icra dosyasını kapatarak devam etmek

      12 Ocak 2021 at 14:11
    • Süheyla says:

      Teşekkür edrim

      12 Ocak 2021 at 15:42
      • Suheyla says:

        Avukat emekli olmuş hukuk bürosu varlık şirketine devrettiklerini söyledi fakat varlık şirketine iki borçta ödendi Borcunuz yok dediler dosya numarasını verince de takipsizlikle sonuçlanmış ama yaptırabilirsiniz denildi

        12 Ocak 2021 at 15:45
      • Takipsizlikle kapatılmış dosya için 106-110. maddeleri gayet de uygulanabilir. Yalnız bahsettiğiniz haciz kaldırma işi DOSYANIN KAPATILMASI ise o bu maddeler yoluyla olmuyor. 106-110. maddeleri ARAÇ veya GAYRİMENKUL hacizlerinin kapatımasına yarar.

        12 Ocak 2021 at 23:24
      • Fatih says:

        Merhaba Mehmet bey evimin üstüne icra var borçları kapattıktan sonra ne yapmam gerekiyor evimin satışının hemen olması için ve borçları kapattıktan sonra aynı gün içinde evimin satışını yapabilir miyim

        20 Mayıs 2022 at 09:54
      • Admin says:

        Borçları kapattıktan sonra satışı istediğiniz zaman yapabilirsiniz. Siz haczi kaldırmaktan bahsediyorsanız evet mümkünse aynı gün yapın

        20 Mayıs 2022 at 09:56
  • ramazan says:

    slmlar Mehmet bey.üzerinde haciz olan bir aracı satın aldıktan sonra yeni sahibi olarak bahsettiginiz 106-110 kanun maddelerine göre icra süresi dolmuş ama aracın satısı istenmemis ise aracın yeni sahibi olarak icrayı kaldırmak için başvuruda bulunabilirmiyim?
    Ayrıca haciz konduğu il başka bir il.Aracın sahibi olarak yaşadığım il farkl.Bu durumda yaşadığım il’den hacizi kaldırmak için dilekçe verebilirmiyim?

    23 Ocak 2021 at 20:39
    • Evet. Talep edebilirsiniz. Siz bu başvuruda bulunabilirsiniz. Örnek Yargıtay kararını aşağıya ekliyorum. Ayrıca dilekçeyi bulunduğunuz yerdeki icra müdürlüğüne verip asıl icra dairesine gönderebilirsiniz.
      “şikayetçi 3.kişinin icra takibinde taraf olmadığı, aracın sahibi veya alacaklı olmadığı” gerekçesi şikayetin reddine karar verilmesinin hanlış olduğu” Yargıtay 8 HD 2014/27200 E. 2016/15861 K. 21.11.2016

      24 Ocak 2021 at 01:55
    • Alper says:

      İyi günler Mehmet bey; babamın vefatı dolayısıyla oturduğu evin satışında problem Yaşıyoruz. 2007 ve 2008 yıllarından tapu üzerinde serh bulunduğunu söylüyorlar. İlgili dosyaların bulunduğu icra müdürlüklerine başvurdum fakat dosyanın üzerinden 16 yıl geçmesine rağmen ve dosyada takipsizlik kararı dolayısıyla kapatıldı yazmasına rağmen,icra müdürleri Şerhi kaldırmamakta ısrar ediyor..Bildiğim kadarıyla taşınmaz üzerinde iik nin 106 ve 110. Maddesi geregi Bir yıl içerisinde alacaklı satış için başvuru yapıp Bu taşınmazı sattirmazsa Borçlunun bir yıl sonra tapu üzerindeki şerhi kaldırma hakkı kanunen doğacaktır..İcra müdürlüğüne beş kere gittim beşinde da aynı cevabı aldım sizce nasıl bir yol takip etmeliyim..
      Saygılar,iyi gunler dilerim..

      8 Şubat 2021 at 15:55
  • Ahmet Osmanoğlu says:

    Merhaba Mehmet Bey;
    2007 de Noter Satışını Yaptığım Aracıma Hacizlerden Dolayı Trafik Satışı Yapamadım. Aracın Üzerinde Hala haciz Göründüğü İçin Aracı Ne Alabiliyorum Ne Satabiliyorum. Araç Hurdaya Çıktı Hala Vergisini Ödüyorum. Nasıl Bir Yol İzlememi Önerirsiniz? Yardımlarınız İçin Şimdiden Teşekkür Ederim

    31 Ocak 2021 at 17:57
  • özlemizmir says:

    Sayın avukatım, Bizim bir aracımız var bu araca 2013 yılında yakalama kararı çıktı ve yakalandı şu an araç bağlandı karşı tarafın avukatı dosyayı yenilememiş 6 aylık süre geçti bu aracı yedieminden almamız için ne yapmamız gerekiyor nasıl bir yol izlememiz lazım aynı borç yüzünden zaten eve haciz konulmuş durumda aracı satarsak ödeyebilecek durumdayız bilgi verirseniz çok sevinirim teşekkürler

    23 Şubat 2021 at 19:28
    • 6 aylık süreçte haciz yenilenmediyse yada satış istenmediyse haciz düşmüştür. Bu defa icra müdürlüğünden iik. 106-110. Maddelere göre haczin kaldırılmasını talep etmek gerekir.

      24 Şubat 2021 at 01:36
  • AV. RÜMEYSA says:

    Üstadım Merhabalar , İcra ve İflas Kanununun 106 – 110 maddeleri gereğince haciz kalkarsa banka tarafından 89/1 gereğince konulan blokelerin akıbeti ne olacaktır. Masrafsız bir şekilde bu blokeleri kaldırmanın kolay bir yolu mevcut mudur? Şimdiden teşekkür ederim .İyi çalışmalar…

    24 Şubat 2021 at 11:51
    • Merhaba meslektaşım. Bankalara konulan hacizler 106 110a göre kaldırılmıyor ne yazık ki. Zira para ne kadar menkul hükmünde de olsa satışı mümkün olmadığı için 106-110 maddeleri uygulanmıyor.

      Fakat şöyle bir durum var. Sonsuza kadar bu haczin kalacağı da söylenemeyeceğine göre yerleşik Yargıtay kararlarına göre menkuller için 6 aylık satış isteme süresinin bankadaki para hakkında 6 ay içinde paranın dosyaya gönderilmesi talebi şeklinde anlaşılması gerektiği sonucu çıkarılabilir.

      Bu durumda 6 ay içinde icra dosyasına para istenmemişse haczin fekki istenebilmelidir.

      En masrafsız haliyle dahi 5.5 TL ücret gerekecektir. Elektronik tebligat ile

      26 Şubat 2021 at 11:50
      • Av. Cafer İZZET says:

        Üstat, banka blokenin İİK m. 106 ve m.110 göre kaldırılması gerektiğine dair elinizde Yargıtay Kararı ver mı acaba ? İstanbul 27 İcra Dairesine derdimizi bir türlü anlatamadık gitti

        5 Mart 2021 at 01:30
      • Var meslektaşım. Gün içinde yorum olarak tekrar paylaşırım. Bu konuda icra müdürleri genelde kaldırmıyor. Şikayet yoluna gitmemiz gerekiyor.

        5 Mart 2021 at 08:09
  • Erkan says:

    Sayın Mehmet Bey, aracımıza uzun yılla önce haciz koyuldu fakat satış istenmedi. Araç bizde duruyor. 106-110 maddelerini yeni öğrendim. Araç babamın üzerine fakat babam vefat etti. Mirasçısı olarak haczin kaldırılmasını ben talep edebilir miyim ?

    26 Şubat 2021 at 08:04
  • Av. merdane terli says:

    Üstad Ticaret sicilde hisseler üzerinde haciz 106. Ve 110 maddeleri gereği.kalkarmı ?

    27 Şubat 2021 at 10:13
    • Buda menkul mal hükmünde olduğundan kalkması gerekir. Zira satış istenmesi de pekala mümkün

      27 Şubat 2021 at 18:03
      • Erdal Akbaş says:

        diyelim ki taşınmazların haciz kalktı zaman aşımı oldu alacaklı tekrarlanır koyabilirmi

        30 Mart 2021 at 20:19
      • Evet. Tekrar koydurabilir

        6 Nisan 2021 at 10:21
  • Erkan says:

    Sayın Mehmet Bey, dediğiniz gibi mirasçılık belgem ve ruhsat fotokopisiyle birlikte başvurumu yaptım. şöyle bir karar alındı

    “Yapılan dosya ve uyap incelemesine göre borçlunun kendi adına kayıtlı aracı olmayıp başka borçlu için talepte bulunduğu anlaşılmakla talebin REDDİNE şikayet/itiraz yolu açık olmak üzere karar verildi”

    Bu durumda ne yapmam gerekir ? Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.

    3 Mart 2021 at 19:22
    • Başka borçlu için talepte bulunulmakla diyor. Tam mevzuyu anlamadanbyorum yapmak doğru olmaz ama şikayet hakkınız var icra mahkemesinde

      4 Mart 2021 at 12:32
  • Erkan says:

    Sayın Mehmet Bey, dosyada borçlu olanlardan biride ben olduğum için “başka borçlu adına yazmış” fakat ben varis olarak haczin kalkmasını istedim ama beni varis olarak değil dosya borçlusu olarak değerlendirmişler.

    4 Mart 2021 at 15:34
  • Bülent says:

    Mehmet bey bir borcumdan dolayı 2011 yılında uzerime kayıtlı olan tapuya haciz konuldu
    2011 yilindan 2018 yılına kadar alacaklı taraf her yıl düzenli olarak icra dosyasını açık tuttular 2018 den sonra dosyaya her hangi bir işlem uygulanmadı bu durumda haciz düşer mi yada yapmam gereken ne nasıl bir yol izlemeliyim

    5 Nisan 2021 at 01:42
    • Evet haciz düşer. 106-110. Maddeler uyarınca haczin kaldırılmasını talep edebilirsiniz

      6 Nisan 2021 at 10:17
  • Ozan says:

    İyi günler Mehmet Bey,
    İki yıldır yedi eminde bekleyen aracımız var bankalar aracı satmıyor son açılan dosya üzerinden 7 ay geçti.
    Bu hafta icra kaldırma dilekçesi vereceğiz, bu durumda aracımızı rahatlıkla otoparktan alabilir miyiz?
    Otoparkta beklediği süre boyunca oluşan vergi borcunu sildirebiliyormuşuz sanırım doğru mudur bu?

    7 Nisan 2021 at 11:50
  • Ozan says:

    İyi günler Mehmet Bey,
    İki yıldır yedi eminde bekleyen aracımız var bankalar aracı satmıyor son açılan dosya üzerinden 7 ay geçti.
    Bu hafta icra kaldırma dilekçesi vereceğiz, bu durumda aracımızı rahatlıkla otoparktan alabilir miyiz?
    Otoparkta beklediği süre boyunca oluşan vergi borcunu sildirebiliyormuşuz sanırım doğru mudur bu?

    7 Nisan 2021 at 11:50
  • Murat says:

    Mehmet Bey Merhabalar,
    Geçen sene almış olduğum arsa üzerinde haciz şerhi ile aldım. Haciz 17/07/2017 tarihinde konmuş ve 24/01/2018 tarihinde de satış avansı dosyaya depo edilmiş. Borç ödemesi dosya üzerinden değil ancak alacaklı avukatına yapılmış. 3 yılı aşkın süredir taşınmaz üzerinde haciz görünüyor. Haciz kaldırılması ne şekilde yapılır? Harç bedeli ödemeden haczin kaldırılması mümkün mü? Satış avansının dosyaya depo edildiği durumlarda zamanaşımı mümkün mü? Teşekkürler, iyi çalışmalar.

    3 Mayıs 2021 at 11:53
    • Normalde Hayır zamanaşımı yok dememiz gerekiyor ama bahsettiğiniz durum üzerinden 3 yıl geçmiş. Bu durumda alacaklının sırf haciz düşmesin diye bunu yaptığı açıktır. Ayrıca alacaklı ile konuşulursa satış talebimizden vazgeçiyoruz derse, hacizi de ardından siz kaldırabilirsiniz. Böylelikle alacaklı da yatırmış olduğu avansı geri alabilir

      5 Mayıs 2021 at 14:33
  • Murat says:

    Mehmet Bey Merhabalar,
    Geçen sene almış olduğum arsa üzerinde haciz şerhi ile aldım. Haciz 17/07/2017 tarihinde konmuş ve 24/01/2018 tarihinde de satış avansı dosyaya depo edilmiş. Borç ödemesi dosya üzerinden değil ancak alacaklı avukatına yapılmış. 3 yılı aşkın süredir taşınmaz üzerinde haciz görünüyor. Haciz kaldırılması ne şekilde yapılır? Harç bedeli ödemeden haczin kaldırılması mümkün mü? Satış avansının dosyaya depo edildiği durumlarda zamanaşımı mümkün mü? Teşekkürler, iyi çalışmalar.

    3 Mayıs 2021 at 11:53
    • Normalde Hayır zamanaşımı yok dememiz gerekiyor ama bahsettiğiniz durum üzerinden 3 yıl geçmiş. Bu durumda alacaklının sırf haciz düşmesin diye bunu yaptığı açıktır. Ayrıca alacaklı ile konuşulursa satış talebimizden vazgeçiyoruz derse, hacizi de ardından siz kaldırabilirsiniz. Böylelikle alacaklı da yatırmış olduğu avansı geri alabilir

      5 Mayıs 2021 at 14:33
  • kasım aktaş says:

    Merhaba Mehmet bey
    Arnavutköy belediyesi tarafından aracıma 04.09.2020 tarihinde haciz konuldu 6 aylık süre doldu dilekçe versem acaba haciz kalkar mı?

    17 Mayıs 2021 at 13:56
    • Admin says:

      Belediyenin alacağının ne tür bir alacak olduğunu bilmeden cevap vermek doğru olmaz.
      Belediyenin 2 türlü alacağı var. Birisi Amme alacaklarının tahsili hakkında kanun ile diğeri icra ve iflas kanunu ile talep edilebilir. Sizin borcunuzun hangisine dayandığına bakmak gerekir.
      1.grupta vergiler, harçlar, katılma payları ve ecrimisil;
      2.grupta satış, kira ve ücret gelirleri yer almaktadır.
      Birinci grupta yer alan vergi, harç, katılma payı gelirleri kamu hukuku esaslarına göre
      yürütülür ve bunların tahakkuku aşamasında 213 sayılı Vergi Usul Kanunu, tahsili
      aşamasında ise 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun uygulanır.
      İkinci grupta yer alan gelir türleri ise tamamen özel hukuk hükümlerine göre tahakkuk
      ve tahsil ettirilir. Bunların tahakkukunda sözleşme esasları, tahsilatında ise genel icra
      hükümleri geçerlidir.Yani icra ve iflas kanununa göre talep edileilecek.
      Bu durumda borcunuz amme alacağı ise haciz kalkmaz.

      17 Mayıs 2021 at 14:08
  • kasım aktaş says:

    Merhaba Mehmet bey
    Arnavutköy belediyesi tarafından aracıma 04.09.2020 tarihinde haciz konuldu 6 aylık süre doldu dilekçe versem acaba haciz kalkar mı?

    17 Mayıs 2021 at 13:56
    • Admin says:

      Belediyenin alacağının ne tür bir alacak olduğunu bilmeden cevap vermek doğru olmaz.
      Belediyenin 2 türlü alacağı var. Birisi Amme alacaklarının tahsili hakkında kanun ile diğeri icra ve iflas kanunu ile talep edilebilir. Sizin borcunuzun hangisine dayandığına bakmak gerekir.
      1.grupta vergiler, harçlar, katılma payları ve ecrimisil;
      2.grupta satış, kira ve ücret gelirleri yer almaktadır.
      Birinci grupta yer alan vergi, harç, katılma payı gelirleri kamu hukuku esaslarına göre
      yürütülür ve bunların tahakkuku aşamasında 213 sayılı Vergi Usul Kanunu, tahsili
      aşamasında ise 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun uygulanır.
      İkinci grupta yer alan gelir türleri ise tamamen özel hukuk hükümlerine göre tahakkuk
      ve tahsil ettirilir. Bunların tahakkukunda sözleşme esasları, tahsilatında ise genel icra
      hükümleri geçerlidir.Yani icra ve iflas kanununa göre talep edileilecek.
      Bu durumda borcunuz amme alacağı ise haciz kalkmaz.

      17 Mayıs 2021 at 14:08
  • Can says:

    Merhabalar
    Kullanmakta olduğumuz tarlada yaklaşık 20 kadar hissedar var. Hisseleri topluyoruz fakat bazı kişilerin hisselerinde banka kredi, özel borç vs haciz var bu yüzden alamıyoruz hisseler belli bir dönümün altında olduğu için satış da istenmiyor. Fakat hepsinde haciz duruyor, i. İ. K 106 ve 110 md. Dayanarak hissedarlar tarafından dilekçe verip bu hacizleri kaldırabilir miyiz?
    Teşekkürler.

    19 Mayıs 2021 at 22:24
    • Admin says:

      1 yıllık satış isteme süresi geçmişse evet düşürülebilir. Ayrıca satış istemenize engel bir durum yok. İzale-i şuyu davası açabilirsiniz

      20 Mayıs 2021 at 00:24
  • Can says:

    Merhabalar
    Kullanmakta olduğumuz tarlada yaklaşık 20 kadar hissedar var. Hisseleri topluyoruz fakat bazı kişilerin hisselerinde banka kredi, özel borç vs haciz var bu yüzden alamıyoruz hisseler belli bir dönümün altında olduğu için satış da istenmiyor. Fakat hepsinde haciz duruyor, i. İ. K 106 ve 110 md. Dayanarak hissedarlar tarafından dilekçe verip bu hacizleri kaldırabilir miyiz?
    Teşekkürler.

    19 Mayıs 2021 at 22:24
    • Admin says:

      1 yıllık satış isteme süresi geçmişse evet düşürülebilir. Ayrıca satış istemenize engel bir durum yok. İzale-i şuyu davası açabilirsiniz

      20 Mayıs 2021 at 00:24
  • EMRE BEY says:

    Mehmet bey iyi günler dilerim hacizli olarak satın aldığım arsada 2011 yılından haciz dosyasını bilerekten aldım. 2011 yılından beri dosyaya avans yatırılmasına rağmen karşı taraf satış istememiş. İcra dairesine yaptığım başvurular üzerine dosyada avans yattığını ve bu sebeple icranın düşürülmüyeceğini söylüyorlar. Karşı tarafla anlaşmam olanaksız bu durumda ne yapabiliriz? Karşı satışta istemiyor

    13 Haziran 2021 at 15:59
    • Admin says:

      Memur muamelesini şikayette bulunun. üzerinden 10 yıl geçmiş, yenilenmemiş sadece satış istenmiş diye 10 yıl geçmiş bir hacizin baki kalmaması gerekir

      13 Haziran 2021 at 21:48
  • EMRE BEY says:

    Mehmet bey iyi günler dilerim hacizli olarak satın aldığım arsada 2011 yılından haciz dosyasını bilerekten aldım. 2011 yılından beri dosyaya avans yatırılmasına rağmen karşı taraf satış istememiş. İcra dairesine yaptığım başvurular üzerine dosyada avans yattığını ve bu sebeple icranın düşürülmüyeceğini söylüyorlar. Karşı tarafla anlaşmam olanaksız bu durumda ne yapabiliriz? Karşı satışta istemiyor

    13 Haziran 2021 at 15:59
    • Admin says:

      Memur muamelesini şikayette bulunun. üzerinden 10 yıl geçmiş, yenilenmemiş sadece satış istenmiş diye 10 yıl geçmiş bir hacizin baki kalmaması gerekir

      13 Haziran 2021 at 21:48
  • Salih yildirim says:

    Merhaba iyi günler, Mehmet bey terekenin borca batık olduğu davasını kazandık ,vergi dairesi itarazda bulundu akabinde dava istinafa gitti,ve aracıma vergi dairesi tarafından e haciz konuldu, ve üstünden yaklaşık 8 ay gibi bir süre geçti ,İİK NİN 106 ve 110 maddeleri burda devreye girer mi,bilgi verirseniz sevinirim .

    29 Haziran 2021 at 14:13
    • Admin says:

      Vergi dairesi hacizlerinde iik uygulanmıyor

      29 Haziran 2021 at 23:20
  • Salih yildirim says:

    Merhaba iyi günler, Mehmet bey terekenin borca batık olduğu davasını kazandık ,vergi dairesi itarazda bulundu akabinde dava istinafa gitti,ve aracıma vergi dairesi tarafından e haciz konuldu, ve üstünden yaklaşık 8 ay gibi bir süre geçti ,İİK NİN 106 ve 110 maddeleri burda devreye girer mi,bilgi verirseniz sevinirim .

    29 Haziran 2021 at 14:13
    • Admin says:

      Vergi dairesi hacizlerinde iik uygulanmıyor

      29 Haziran 2021 at 23:20
  • Yasin says:

    İyi günler diliyorum ben işlerimin kötü gitmesi sebebiyle iflas ettim ve üzerime kayıtlı 2 aracım var araçlarda toplam 23 adet haciz dosyası bulunuyor 2 Araca da aynı hacizler konulmuş ve e devlet üzerinde hak mahrumiyeti var yazıyor uyap vatandaş da 15 haciz dosyam görünüyor ilk açılan haciz dosyam 2014 yılında son açılan dosyam 2021 2inci ayda aracımın birini satabilsem tüm borçlarımı ödeyeceğim ama ikisinde de aynı haciz dosyaları var satış yapamıyorum ne gibi bir yol izleyebiliriz araçlarıma el konulmuyor alacaklı da satamıyor bende satamıyor ama mauyene sigorta yaptırıp kullanıyorum cevaplarsanız sevinirim teşekkürler

    4 Ağustos 2021 at 11:02
    • Yasin says:

      E devlet üzerinde 23 dosyam varken uyap vatandaş da 15 tane görünüyor ve 2 tanesi açık diğerleri haciz görünüyor ama takipsizlikten kapalı yazıyor e devlette görünen kalan 8 dosyayı da göremiyorum

      4 Ağustos 2021 at 11:29
      • Admin says:

        Uyap vatandaş portal dan dosya gizleme yapmış olabilirsiniz. Başka açıklaması yok

        7 Ağustos 2021 at 16:36
    • Admin says:

      Aracın satışını sizde isteyebilirsiniz icra dosyasından

      7 Ağustos 2021 at 16:39
      • Yasin says:

        Noterde satış yapma imkanım varmıdır başkasının üstüne

        8 Ağustos 2021 at 20:40
  • Yasin says:

    İyi günler diliyorum ben işlerimin kötü gitmesi sebebiyle iflas ettim ve üzerime kayıtlı 2 aracım var araçlarda toplam 23 adet haciz dosyası bulunuyor 2 Araca da aynı hacizler konulmuş ve e devlet üzerinde hak mahrumiyeti var yazıyor uyap vatandaş da 15 haciz dosyam görünüyor ilk açılan haciz dosyam 2014 yılında son açılan dosyam 2021 2inci ayda aracımın birini satabilsem tüm borçlarımı ödeyeceğim ama ikisinde de aynı haciz dosyaları var satış yapamıyorum ne gibi bir yol izleyebiliriz araçlarıma el konulmuyor alacaklı da satamıyor bende satamıyor ama mauyene sigorta yaptırıp kullanıyorum cevaplarsanız sevinirim teşekkürler

    4 Ağustos 2021 at 11:02
    • Yasin says:

      E devlet üzerinde 23 dosyam varken uyap vatandaş da 15 tane görünüyor ve 2 tanesi açık diğerleri haciz görünüyor ama takipsizlikten kapalı yazıyor e devlette görünen kalan 8 dosyayı da göremiyorum

      4 Ağustos 2021 at 11:29
      • Admin says:

        Uyap vatandaş portal dan dosya gizleme yapmış olabilirsiniz. Başka açıklaması yok

        7 Ağustos 2021 at 16:36
    • Admin says:

      Aracın satışını sizde isteyebilirsiniz icra dosyasından

      7 Ağustos 2021 at 16:39
      • Yasin says:

        Noterde satış yapma imkanım varmıdır başkasının üstüne

        8 Ağustos 2021 at 20:40
  • Sonnur atlıg says:

    Mehmet bey benim bir gayrimenkulün var içinde oturuyorum üzerinde icra var 13 tane binayı kentsel dönüşüm için mütait verecekler benim icralık durumum ne olacak ruhsat kalına bilirmi bina olarak

    11 Ağustos 2021 at 21:37
  • Sonnur atlıg says:

    Mehmet bey benim bir gayrimenkulün var içinde oturuyorum üzerinde icra var 13 tane binayı kentsel dönüşüm için mütait verecekler benim icralık durumum ne olacak ruhsat kalına bilirmi bina olarak

    11 Ağustos 2021 at 21:37
  • Sonnur atlıg says:

    Süper .. harikasınız

    11 Ağustos 2021 at 23:04
  • Sonnur atlıg says:

    Süper .. harikasınız

    11 Ağustos 2021 at 23:04
  • Sonnur atlıg says:

    Citibank a 2010 yılından borcun vardı 2011 yılında ödedim ama banka kapanmış taşınmasının üzerinde haciz görünüyor muhattap yok nasıl kaldıra bilirim birde yevmiye ne dır 106 ve 110 dan yararlanacak dilekçede yevmiye yazmam gerekiyormu

    11 Ağustos 2021 at 23:12
    • Admin says:

      yevmiye no yazmanız gerekmez. Şu şu tapuma şu tarihte haciz konulmuştur ama satış istenmemiştir demeniz gerekir

      25 Ağustos 2021 at 23:28
  • Sonnur atlıg says:

    Citibank a 2010 yılından borcun vardı 2011 yılında ödedim ama banka kapanmış taşınmasının üzerinde haciz görünüyor muhattap yok nasıl kaldıra bilirim birde yevmiye ne dır 106 ve 110 dan yararlanacak dilekçede yevmiye yazmam gerekiyormu

    11 Ağustos 2021 at 23:12
    • Admin says:

      yevmiye no yazmanız gerekmez. Şu şu tapuma şu tarihte haciz konulmuştur ama satış istenmemiştir demeniz gerekir

      25 Ağustos 2021 at 23:28
  • Ramazan Günay says:

    merhaba,
    aracımın üzerinde haciz vardı. borcumu ödedim ve 2 yıldır da aracımın üzerindeki haciz işlemini kaldırma talebinde bulunmadım. alacaklı taraf da herhangi bir işlem yapmadı bu 2 yılda. şimdi aracımı satmak istediğimi söylediğimde; karşı tarafın avukatı; elden ödeme yapılmıştır diye yazı vermiş icra dairesine. icra dairesi de şimdi harç yatırmadan araç üzerindeki haczi kaldırmayacağını söyledi. oysa ben dosya kapatma değil; 2 yıldır satış isteme olmadığı için araç üzerindeki haczin kaldırılmasını talep ediyorum. Acaba bu talebim haklı mı?

    12 Ekim 2021 at 21:32
    • Admin says:

      Evet bu talebiniz haklı 100-600 ona göre satış isteme süresi geçmiştir haciz düşmüştür deyip talep açın

      18 Ekim 2021 at 21:06
  • Ramazan Günay says:

    merhaba,
    aracımın üzerinde haciz vardı. borcumu ödedim ve 2 yıldır da aracımın üzerindeki haciz işlemini kaldırma talebinde bulunmadım. alacaklı taraf da herhangi bir işlem yapmadı bu 2 yılda. şimdi aracımı satmak istediğimi söylediğimde; karşı tarafın avukatı; elden ödeme yapılmıştır diye yazı vermiş icra dairesine. icra dairesi de şimdi harç yatırmadan araç üzerindeki haczi kaldırmayacağını söyledi. oysa ben dosya kapatma değil; 2 yıldır satış isteme olmadığı için araç üzerindeki haczin kaldırılmasını talep ediyorum. Acaba bu talebim haklı mı?

    12 Ekim 2021 at 21:32
    • Admin says:

      Evet bu talebiniz haklı 100-600 ona göre satış isteme süresi geçmiştir haciz düşmüştür deyip talep açın

      18 Ekim 2021 at 21:06
  • Ahmet çelik says:

    Mehmet bey merhaba, şahsıma ait borçlarımdan dolayı miras kalan 20/3 paya sahip olduğum araca 2018 de haciz konuldu iki üç hafta önce icra dairesine araçtaki hissemin satışıyla alakalı yazılı talepte bulundum ve uyap sistemine dahi talebim işlenmeden sözlü olarak talebim reddedildi mahkemeye başvurmam gerektiği söylendi bu haftada iik 106 ve 110 maddelerinden haberdar oldum ve 6 ay içerisinde satış talebinde bulunulmadığından dolayı icra dairesine yazılı olarak haczin kaldırılması talebinde bulundum talebimden bir gün sonra uyap sisteminden kontrol ettiğimde ise talebim doğrultusunda icra dairesinin emniyete hazcin kaldırılması talebi yazısını gördüm işin tuhafı aynı saat ve dakikada da Alacaklı vekilinin haczin yenilenmesi talebini ve neticesinde de icra dairesinin emniyete haciz koyulması istemini gördüm, şimdi sayın avukat abim ben ne yapmam lazım, haczi kaldırın diyorum kaldırıyorlar bi yandan da alacaklı vekiline de haber uçurup haczi yenilenmesi yönünde telkinde bulunuyorlar (çünkü işlemin aynı saat ve dakikada yapılması tesadüf olamaz bence) araçtaki hissemi satın borcum kısmen de olsa ödenmiş olur ve en önemlisi de diğer hissedarların dilinden kurtulmuş olurum diyorum onada biz hisseli araç satışı yapmadık yapamayız diyolar, sayın avukat abim bu işin bi çıkış yolu yokmu, dersen ki borcu öde kurtul şuan o borcu ödemem mümkün, ben napim senden rica etsem bana yol gösterirmisin.

    13 Ekim 2021 at 23:22
    • Ahmet çelik says:

      Avukat abim borcu ödemem mümkün değil demek istedim “değil” kelimesini eksik yazmışım kusuruma bakma

      13 Ekim 2021 at 23:26
  • Ahmet çelik says:

    Mehmet bey merhaba, şahsıma ait borçlarımdan dolayı miras kalan 20/3 paya sahip olduğum araca 2018 de haciz konuldu iki üç hafta önce icra dairesine araçtaki hissemin satışıyla alakalı yazılı talepte bulundum ve uyap sistemine dahi talebim işlenmeden sözlü olarak talebim reddedildi mahkemeye başvurmam gerektiği söylendi bu haftada iik 106 ve 110 maddelerinden haberdar oldum ve 6 ay içerisinde satış talebinde bulunulmadığından dolayı icra dairesine yazılı olarak haczin kaldırılması talebinde bulundum talebimden bir gün sonra uyap sisteminden kontrol ettiğimde ise talebim doğrultusunda icra dairesinin emniyete hazcin kaldırılması talebi yazısını gördüm işin tuhafı aynı saat ve dakikada da Alacaklı vekilinin haczin yenilenmesi talebini ve neticesinde de icra dairesinin emniyete haciz koyulması istemini gördüm, şimdi sayın avukat abim ben ne yapmam lazım, haczi kaldırın diyorum kaldırıyorlar bi yandan da alacaklı vekiline de haber uçurup haczi yenilenmesi yönünde telkinde bulunuyorlar (çünkü işlemin aynı saat ve dakikada yapılması tesadüf olamaz bence) araçtaki hissemi satın borcum kısmen de olsa ödenmiş olur ve en önemlisi de diğer hissedarların dilinden kurtulmuş olurum diyorum onada biz hisseli araç satışı yapmadık yapamayız diyolar, sayın avukat abim bu işin bi çıkış yolu yokmu, dersen ki borcu öde kurtul şuan o borcu ödemem mümkün, ben napim senden rica etsem bana yol gösterirmisin.

    13 Ekim 2021 at 23:22
    • Ahmet çelik says:

      Avukat abim borcu ödemem mümkün değil demek istedim “değil” kelimesini eksik yazmışım kusuruma bakma

      13 Ekim 2021 at 23:26
  • Ahmet çelik says:

    Mehmet bey merhaba, şahsıma ait borçlarımdan dolayı miras kalan 20/3 paya sahip olduğum araca 2018 de haciz konuldu iki üç hafta önce icra dairesine araçtaki hissemin satışıyla alakalı yazılı talepte bulundum ve uyap sistemine dahi talebim işlenmeden sözlü olarak talebim reddedildi mahkemeye başvurmam gerektiği söylendi bu haftada iik 106 ve 110 maddelerinden haberdar oldum ve 6 ay içerisinde satış talebinde bulunulmadığından dolayı icra dairesine yazılı olarak haczin kaldırılması talebinde bulundum talebimden bir gün sonra uyap sisteminden kontrol ettiğimde ise talebim doğrultusunda icra dairesinin emniyete hazcin kaldırılması talebi yazısını gördüm işin tuhafı aynı saat ve dakikada da Alacaklı vekilinin haczin yenilenmesi talebini ve neticesinde de icra dairesinin emniyete haciz koyulması istemini gördüm, şimdi sayın avukat abim ben ne yapmam lazım, haczi kaldırın diyorum kaldırıyorlar bi yandan da alacaklı vekiline de haber uçurup haczi yenilenmesi yönünde telkinde bulunuyorlar (çünkü işlemin aynı saat ve dakikada yapılması tesadüf olamaz bence) araçtaki hissemi satın borcum kısmen de olsa ödenmiş olur ve en önemlisi de diğer hissedarların dilinden kurtulmuş olurum diyorum onada biz hisseli araç satışı yapmadık yapamayız diyolar, sayın avukat abim bu işin bi çıkış yolu yokmu, dersen ki borcu öde kurtul şuan o borcu ödemem mümkün değil, ben nasıl bi yol izlemem gerekiyor, rica etsem bana yol gösterirmisin.

    13 Ekim 2021 at 23:32
    • Admin says:

      Mahkeme yoluna başvurup iik 121 e göre satış istenebilir

      18 Ekim 2021 at 21:05
  • Ahmet çelik says:

    Mehmet bey merhaba, şahsıma ait borçlarımdan dolayı miras kalan 20/3 paya sahip olduğum araca 2018 de haciz konuldu iki üç hafta önce icra dairesine araçtaki hissemin satışıyla alakalı yazılı talepte bulundum ve uyap sistemine dahi talebim işlenmeden sözlü olarak talebim reddedildi mahkemeye başvurmam gerektiği söylendi bu haftada iik 106 ve 110 maddelerinden haberdar oldum ve 6 ay içerisinde satış talebinde bulunulmadığından dolayı icra dairesine yazılı olarak haczin kaldırılması talebinde bulundum talebimden bir gün sonra uyap sisteminden kontrol ettiğimde ise talebim doğrultusunda icra dairesinin emniyete hazcin kaldırılması talebi yazısını gördüm işin tuhafı aynı saat ve dakikada da Alacaklı vekilinin haczin yenilenmesi talebini ve neticesinde de icra dairesinin emniyete haciz koyulması istemini gördüm, şimdi sayın avukat abim ben ne yapmam lazım, haczi kaldırın diyorum kaldırıyorlar bi yandan da alacaklı vekiline de haber uçurup haczi yenilenmesi yönünde telkinde bulunuyorlar (çünkü işlemin aynı saat ve dakikada yapılması tesadüf olamaz bence) araçtaki hissemi satın borcum kısmen de olsa ödenmiş olur ve en önemlisi de diğer hissedarların dilinden kurtulmuş olurum diyorum onada biz hisseli araç satışı yapmadık yapamayız diyolar, sayın avukat abim bu işin bi çıkış yolu yokmu, dersen ki borcu öde kurtul şuan o borcu ödemem mümkün değil, ben nasıl bi yol izlemem gerekiyor, rica etsem bana yol gösterirmisin.

    13 Ekim 2021 at 23:32
    • Admin says:

      Mahkeme yoluna başvurup iik 121 e göre satış istenebilir

      18 Ekim 2021 at 21:05
  • Ahmet Furkan says:

    Merhaba, 2009 yılında borçlarımdan dolayı tapuma haciz konuldu. Fakat 2010 dan bu yana dosya ile alakalı dönüş yapılmadı. E devlette adıma gözüken Tapunun üzerinde ki şerh haczini kaldırmak için nasıl bir yol izlemeliyim? Ve dosya takipsizlikten dolayı kapatılmış. Fakat e devlette hala şerh olarak gözükmekte.

    Örnek verecek olursam bundan bir zaman sonra alacaklı şahsıma ait yeniden bir borç çıkarabilir mi? Yoksa 2021 yılı itibariyle üzerinden 10 yıl geçmişken bu borç kalıcı olarak silindi mi?

    3 Kasım 2021 at 17:45
    • Admin says:

      Son işlem tarihinden itibaren 10 yıl geçmişse zamanaşımına uğramıştır. Senet ise 3 yıl Kira ise 5 yıldır bu süre

      11 Kasım 2021 at 00:29
  • Ahmet Furkan says:

    Merhaba, 2009 yılında borçlarımdan dolayı tapuma haciz konuldu. Fakat 2010 dan bu yana dosya ile alakalı dönüş yapılmadı. E devlette adıma gözüken Tapunun üzerinde ki şerh haczini kaldırmak için nasıl bir yol izlemeliyim? Ve dosya takipsizlikten dolayı kapatılmış. Fakat e devlette hala şerh olarak gözükmekte.

    Örnek verecek olursam bundan bir zaman sonra alacaklı şahsıma ait yeniden bir borç çıkarabilir mi? Yoksa 2021 yılı itibariyle üzerinden 10 yıl geçmişken bu borç kalıcı olarak silindi mi?

    3 Kasım 2021 at 17:45
    • Admin says:

      Son işlem tarihinden itibaren 10 yıl geçmişse zamanaşımına uğramıştır. Senet ise 3 yıl Kira ise 5 yıldır bu süre

      11 Kasım 2021 at 00:29
  • Ali Cömert says:

    Merhabalar bnm sirket hesabima 2017 yilindan icra yapildi en son yenileme tarihi 2018 yenileme yapmadiklari icin ben 110 ve 106 maddeye gore haciz kaldirma talebinde bulundum fakat hicbir icra dairesi bu yazilari isleme almadı ne yapmaliyim.

    8 Kasım 2021 at 00:02
    • Admin says:

      İşleme almaması başka red etmesi başkadır. Alınmamışsa daireye gidip söyleyin. Ne yazık ki söylemedikçe umursamıyorlar

      11 Kasım 2021 at 00:24
  • Ali Cömert says:

    Merhabalar bnm sirket hesabima 2017 yilindan icra yapildi en son yenileme tarihi 2018 yenileme yapmadiklari icin ben 110 ve 106 maddeye gore haciz kaldirma talebinde bulundum fakat hicbir icra dairesi bu yazilari isleme almadı ne yapmaliyim.

    8 Kasım 2021 at 00:02
    • Admin says:

      İşleme almaması başka red etmesi başkadır. Alınmamışsa daireye gidip söyleyin. Ne yazık ki söylemedikçe umursamıyorlar

      11 Kasım 2021 at 00:24
  • Hakan says:

    Merhabalar aracimda haciz var yaklasik bir yili geçkin nasil kaldirtabilirim bu haczi,maaşımdan 4/1 kesinti yapiliyor iki yildir nerdeyse

    3 Nisan 2022 at 20:37
    • Admin says:

      Eğer borcunuzdan fazla tahsilat yapılmışsa icra dairesine söyleyin iade eder. Yok daha borç devam ediyorsa zaten yapılacak bişey yok

      8 Nisan 2022 at 23:53
  • Utku yilmaz says:

    Mehmet bey merhaba
    Daireme 17.01.2021 de haciz kondu.24.12.2021 de avans yatırılarak satis talebinde bulunuldu.daha sonra 10.01.2022 de satis avansi alacakli tarafından geri çekildi.20.04.2022 de 110.106 ya göre talepte bulundum icra haciz kaldirma talebimi reddetti.ne yapmam gerekir.haczi ancak avansin geri yatırıldığı tarihten 1 yıl sonra kaldirabilecegimi söylediler bu dogrumu

    20 Nisan 2022 at 18:22
    • Admin says:

      Hayır. Şikayet edebilirsiniz memurluk işlemini. Fakat siz şikayet edene kadar karşı taraf tekrar haciz koyabilir. Satış isteme süresi 1 yıldır. Bu süre haczin başlangıç tarihinden itibaren geçerlidir.

      20 Nisan 2022 at 22:41
      • Utku yilmaz says:

        Satis avansinin geri çekilmesi bu 1 yıllık süreyi kesip tekrar yeni bir 1 yıllık süre baslatmiyor degilmi.birde şikayet işlemini dilekce ile icra mahkemesine mi yapacagim

        21 Nisan 2022 at 07:52
  • Utku yilmaz says:

    Son olarak bu memur muamelesini şikayet etmek için süre sınırı varmi ve bu şikayette bulunursam bunun için harc ne kadar ödemem ödemem gerekiyor.600 bin tl lik icra davasi

    21 Nisan 2022 at 09:50
  • Ziya says:

    Merhaba Mehmet bey
    2000 yılından kalma 2 adet ayrı icra dairesinden haciz gorunmektedır. Bunun kaldırılması ıcın ne yapılmalıdır?

    29 Nisan 2022 at 14:07
    • Admin says:

      İlgili icra dosyasına haczin kaldırılması için dilekçe verilmeli

      30 Nisan 2022 at 04:39
  • Umut yakar says:

    Merhaba 106.110 a gore haklı olduğum haczi kaldırmayan memur muamelesini sikayet süreye tabi değil dimi 7 gunluk.birde bu şikayette başvuru masrafı ortalama ne kadardir

    10 Mayıs 2022 at 08:09
    • Admin says:

      ortalama 600-700 TL masraf olur. Bu bir hakkın yerine getirilmemesi olduğundan süresiz şikayete tabidir

      19 Mayıs 2022 at 23:47
  • Ali gul says:

    Memur muamelesini şikayette davalı taraf icra mudurlugumu yoksa alacakli olan karşı tarafmi olması gerekiyor.ayrica bu dava için asıl alacaklinin haberi olur mu

    21 Mayıs 2022 at 12:56
    • Admin says:

      Normalde davalı icra müdürlüğü de olsa davalı kısma karşı taraf yazılıyor. Hatta şikayete konu işlemde bir dahli varsa vekalet ücreti de yazılır

      22 Mayıs 2022 at 00:51
  • Suna says:

    Merhabalar mehmet bey Finans bankasindan 10 yıl once çektiğim 6bin tl ihtiyac kredisinin bircok kesintiyle sigorta vs 5.kusur aldim onemli bir kısmını da odedim kalan borç odeyemeyince dünya varlık şirketine satılmış ve burada gecen zaman faizi ile 2bin 3bin TL borcu 60 lara 70 lere cikarip en az 15bin tl odemem gerektigini söylüyorlar bu dosyalar banka tarafindan cuzzi paralarla satılıyor bu şirkete satılmış bunun zaman aşımı yokmu yardımcı olurmusunuz ne yapmalıyım icra dosyası gönderdiler

    4 Haziran 2022 at 10:09
    • Bu tarz borçlarda zamanaşımı 10 yıldır. Bu zamanaşımı süresi de son işlem tarihinden itibaren başlar.

      4 Haziran 2022 at 11:18
  • Burhan says:

    Dosya çok eski 20 – 25 senelik. Tapuya haciz konmuş o tarihte. Ve icra daireleri kapatılmış şimdi bu hacizler nasıl tapudan silinir.

    28 Haziran 2022 at 01:02
  • Canpolat yalçın says:

    Mehmet bey merhaba benim evim üzerinde bulunan hacizler nedeniyle evim icrada satıldı borçlu olduğum kişilere bankalar ve yerlere para dağıtımı yapıldıktan sonra geriye kalan para bana ödenirmi ödenirse kaç gün içinde ödenir

    4 Temmuz 2022 at 09:54
    • Merhaba. Herkese ödendikten sonra bir talep açarsınız ve size 10 gün içinde ödeme yaparlar

      4 Temmuz 2022 at 11:05
  • Bircan says:

    Mrblr benim de adıma kayitlu tarlada tapu dairesin hatasından kaynaklanan paylaşım hatasından dolayı, açılan mahkeme neticesinde tapu müdürlüğü duzeltime gitti ve sonrasında örnek aysednin hissesine olan bütün hacizler buttun hissedarlar da göründü. İzlemem gereken yolun icra müdürlüklerine dikekce yaxmam gerektirdi.sekiz tane dikekce yazdım ve 6 tanesi kalktı lakin 15 gün geçmiş olmasına rağmen diğerleri halen duruyor borçlu ben değilim. Bulunduğum şehirdeki dikekceleri gönderdiğim icra müdürlüğü hiç bir bilgi vermemekte dilekçe ginderdigim icra müdürlüklerine hiç bir şekilde ulaşamıyorum ne yapabilirim bilmiorum.

    6 Temmuz 2022 at 18:55
  • Haydar Güner says:

    Sayın avukatlarımız benim bir kamyonetim var 15 yıl her altı ayda bir haciz tazeleniyor araç bir otoparkta kullanmadığım aracın mtv sini ödedim
    Neyse ki iki yıl önce trafikten çektim mtv den kurtuldum haciz otomatiğe bağlanmış devam ediyor bu süre içinde niye satmiyorlar bu yasalmi öğrenmek istiyorum saygılarımla

    25 Temmuz 2022 at 19:43
  • Mustafa says:

    Merhaba Mehmet Bey 2014 yılında bir çek kırdırması yaptım ve çek karşı taraftan ödenmedi dolayısıyla borçlu kaldım bunun yerine benden senet istedi ben de güvenerek verdim ve araçlarımı icra konuldu bunun karşılığında kendisine iş yaptım ve bana yapılan işten borcumdan düşüleceği söylendi ama hiçbir şekilde düşüş yapılmadı borç iki katı olarak bugün karşımda iki tane aracım yediemin deposunda duruyor ve yıllardır vergisini ödüyorum bundan nasıl kurtulabilirim ve bu karşı taraf avukat telefonlarıma bakmıyor sürekli meşgule atıp duruşmada olduğunu beyan ediyor mesaj yoluyla ve her aradığımda yenileme yapıyor şu anda 8 aydır bir yenileme yapmamış ne yapmalıyım ilginiz için teşekkür ederim iyi günler

    13 Ağustos 2022 at 15:23
  • hamza says:

    Peki İİK 106-110 gereği haciz kaldırıldı, aynı alacaklı tarafından aynı borçtan tekrar haciz koyulabilir mi?

    30 Ağustos 2022 at 04:29
  • Ferhat Deveci says:

    Merhaba Mehmet bey ben 2015 yılında hacizli taşınmaz aldım ve haciz koyan kişi satış talebinde bulunmuş ve harcını yaptırmıştır.Ben 3. şahısim ve ışık 106 ve110 göre haciz kalmıyor peki 2023 yılında bu konu ile ilgili değişiklikler var mı ? Teşekkürler

    19 Ocak 2023 at 00:11
    • 2015 yılından bu zamana kadar bu satış talebinin devam ettiği düşünülemeyeceğine göre şikayet yoluyla haciz kaldırılabilir

      27 Nisan 2023 at 22:44
  • Ziya bakır says:

    Merhaba Mehmet bey
    Borcun kefiliyiz Taşınmazların haciz satış süresi 1 yili doldu (106 110 madde gereği) haciz kaldirma dilekçesi verdim ama İcra müdürü Red verdi Hacizlari kaldırmadı

    VERDİĞİ KARARDA Aynen böyle yaziyor

    ( Dosyada diğer borçlunun tahhut verdiği anlaşılmakla 106 110 daki süreler işlemeyip dosya duracağından talebin reddine)

    27 Ocak 2023 at 17:57
  • Miraç says:

    Merhaba, 2007 yılında tarafımca alınan otomobilimin üzerinde devir aldıktan sonra 20 tane hacizin olduğunu farkettik. Ancak bu hacizler benim adıma değil satın aldığım kişinin adına yani eski araç sahinin adına görünmektedir. Hacizler kalkmadığı için ise aracın devrini ya da satışını yapamıyorum. Devir işlemini yaparken emniyet müdürlüğünden hata yapılmış ve bundan dolayı mağdur bulunmaktayım. Bu konu hakkında nasıl bir yol izleyebilirim.

    20 Şubat 2023 at 17:41
    • devir işlemi yaparken haciz varsa nasıl yapıldı ? Süresi geçmiştir büyük ihtimalle istihkak davası açabilirsiniz

      17 Nisan 2023 at 16:20
  • isa says:

    merhaba ben 4 yıl önce birini kefil oldum kefaletten dolayı icralık oldum neyse borç ödendi ama şimdi adıma icra dosyası gözüküyor bankada işlem yapamıyorum icra dayresine gittim 5bin harç yatırmanız gerekiyor diyorlar

    4 Mayıs 2023 at 08:19
    • borç ödendiyse harcı alacaklının yatırması gerekir. Ayrıca haciz üzerinden 1 yıl geçmişse yine kaldırması gerekir memurun

      20 Mayıs 2023 at 12:22
  • Hakkı Gürdal says:

    Hacizli olarak aldığımız dayımın hisselerine ilgili maddelere istinaden verdiğim dilekçe ye icra dairesi dosyada adımız gecmedigi için red verdi.ne yapabilirim

    22 Mayıs 2023 at 23:08
Leave A Comment